Aandachtspunten bij zoekmachine marketing

Bij een goede zoekmachine marketing campagne komen enorm veel aspecten kijken. U komt voor een groot aantal keuzes te staan en zonder hulp is het maken van de juiste keuzes is niet altijd eenvoudig. Hieronder worden er een aantal uitgelicht.

  1. Wat is het einddoel?
    Wat wilt u met zoekmachine marketing bereiken? Wilt u meer bestellingen, aandacht voor een standpunt of bijvoorbeeld meer bezoekers voor advertentie-inkomsten? Zoekmachine bezoek is een middel, geen doel. Houd bij elke keuze het doel als uitgangspunt.
    top
  2. Fase van het beslissingsproces
    In welke fase van het beslissingsproces van uw bezoeker u gevonden wordt, bepaalt voor een groot deel of het doel wordt bereikt. Zorg dat uw website zowel informatie bevat voor de oriënterende fase als de beslissingsfase.
    top
  3. Bepalen zoektermen
    Een campagne start met het bepalen van de juiste zoektermen. Op goede zoektermen wordt vaak gezocht en ze zijn relevant voor uw website. De relevantie score van uw concurrentie op de zoekterm is mede bepalend hoeveel energie noodzakelijk is om toppositie te behalen. De meest ideale zoekterm wordt vaak gezocht, maar zijn er weinig andere websites die zich erop richten (weinig concurrentie) meer info:concurrentie-onderzoek.
    top
  4. Bepalen zoekmachines
    Uw doelgroep bepaalt op welke zoekmachines en zoekmachine tools u zich het beste kunt richten. De grootste zoekmachines zijn beschikbaar in diverse versies met verschillende zoekresultaten. Zo is Google beschikbaar in vrijwel elke gangbare taal (meer Google database regio's splitsing) en zijn er onder andere tools om te zoeken op afbeeldingen, blogs, boeken, nieuws en webwinkels. Voor diverse onderwerpen bestaan er branche en thema specifieke zoekmachines waar u zich ook op kunt richten.
    top
  5. Tekst bij zoekresultaten
    De titel en omschrijving waarmee uw website in de zoekresultaten verschijnt is erg belangrijk. Zelfs wanneer u op de eerste plaats staat zult u geen bezoekers krijgen wanneer de tekst niet uitnodigend genoeg is. Dit geldt zowel voor advertentieteksten als de samenvatting die verschijnt bij de reguliere zoekresultaten.
    top
  6. Landing pages
    Een "landing page" of "landingspagina" is de pagina waar de bezoeker uitkomt wanneer deze op uw zoekresultaat klikt. Wanneer deze pagina niet duidelijk de informatie bevat waar de bezoeker naar op zoek was, zal deze terug gaan naar de zoekresultaten en een ander resultaat aanklikken. Het is daarom belangrijk dat de gezochte informatie gemakkelijk op de landing page te vinden is. meer over landingspages
    top
  7. SEO of SEA
    Wilt u investeren in zoekmachine optimalisatie (SEO) en kans maken op een gratis top-10 positie of zeker zijn van een top-10 positie door per klik (SEA) te betalen? Afhankelijk van de concurrentie op een zoekterm, kan het met zoekmachine optimalisatie enige tijd duren voor u binnen de reguliere zoekresultaten een toppositie bereikt. Met zoekmachine advertenties heeft u direct resultaat en wordt uw positie bepaald door het bedrag dat u per bezoeker wilt betalen.
    top
  8. Nieuwe of bestaande content
    Kunt u bestaande teksten en pagina's optimaliseren of heeft uw website nog niet genoeg content? Veel pagina's en ruime tekst zorgt dat u op meer termen gevonden kunt worden.
    top
  9. Meten van resultaat
    Door het continu bijhouden van de herkomst en het klik gedrag van uw bezoekers kunt u analyseren welke bezoekers waardevol zijn. Door doelgericht te meten zie track & trace service kunt u uw zoekmachine marketing campagne bijstellen voor het optimale resultaat..
    top

Kijk bij onze diensten wat wij voor u kunnen doen.

Zoekmachine marketing diensten

Connexi.nl helpt u bij het maken van de juiste keuze en geeft alle informatie om deze keuzes gegrond te maken.

2006 © Connexi.nl - Privacy - Disclaimer - Contact - Sitemap


W3C xhtml validatedICQ meMSN meCSS Tableless DesignROR mapTXT mapXML mapHTML sitemap