Zoekmachine marketing

Wat is zoekmachine marketing?

In zoekmachine marketing wordt er onderscheid gemaakt tussen gesponsorde en gewone (organische) zoekresultaten.

Gewone zoekresultaten

  • De positie van uw website wordt bepaald door de relevantie van de site voor de zoekterm.
  • De positie is te beïnvloeden door uw website relevanter te maken.
  • Zoekmachines rekenen niets om in gewone zoekresultaten te worden opgenomen. De positie beïnvloeden is wel redelijk arbeidsintensief, maar de inspanning is vaak eenmalig.
  • Het behalen van top-10 posities in normale zoekresultaten kan enige tijd in beslag nemen.

Google organische resultaten

Gesponsorde zoekresultaten

  • De positie van uw website wordt bepaald door het bedrag dat u per bezoeker wilt betalen en door de populariteit van uw advertentie.
  • U kunt kosten besparen door interessante advertenties te maken en de juiste termen te kiezen. Hierdoor stijgt de populariteit.
  • De gewenste positie wordt direct behaald. De kosten per bezoeker voor deze postitie zullen dalen naarmate de advertentie populairder wordt.

Google gesponsorde resultaten

De positie in de zoekresultaten (zowel gesponsord als gewoon) bepaalt het aantal zoekers dat uw website bereikt. Het kiezen van de juiste zoektermen bepaalt het aantal "geïnteresseerde bezoekers". Een hoge zoekmachine ranking op de juiste termen is dus essentieel voor een succesvolle website.

Connexi.nl realiseert een hoge ranking in elke zoekmachine.


2006 © Connexi.nl - Privacy - Disclaimer - Contact - Sitemap


W3C xhtml validatedICQ meMSN meCSS Tableless DesignROR mapTXT mapXML mapHTML sitemap